Altres idiomes

Català Castellano English
Ajuntament de Badalona

Les màquines han començat avui el llaurat i garbellat de la sorra per a la posada a punt de les platges de Badalona per a la temporada de bany

04/04/2019 ::        

Les primeres guinguetes preveuen entrar en funcionament aquest cap de setmana

Aquest matí les màquines han començat els treballs de llaurat i garbellat de la sorra de les platges de Badalona per tal de preparar-les per als milers d’usuaris que acolliran durant la pròxima temporada de bany. Durant aquests dies també han començat la instal·lació de les primeres guinguetes.

El llaurat de les platges és l’acció més visible de les actuacions necessàries per a la posada a punt de les platges per a la temporada de bany. Tot i que l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) realitzen els serveis de neteja i manteniment durant tot l’any, és ara quan es treballa més intensament en la posada a punt de la sorra i de les instal·lacions i serveis de les platges.

Avui les màquines han fet un garbellat previ per retirar els residus que puguin haver-hi a la part més superficial (uns 10 centímetres) de la sorra. Després, uns tractors realitzen un llaurat de manera que unes grans arades remouen i voltegen la sorra fins a 50 centímetres de profunditat per facilitar que s’airegi i que els raigs del sol hi penetrin per potenciar la seva acció desinfectant. Una de les novetats és que, a posteriori, també es passaran per la sorra de les platges unes màquines garbelladores dotades amb electroimant amb l’objectiu de recollir els elements metàl·lics de la sorra, com ara claus, hams i restes de ferro o metalls que poden ser perillosos.

Durant aquest hivern els temporals no han ocasionat gaire desperfectes a les platges i mobiliari de Badalona, a excepció de l’incident ocorregut en quedar-se al descobert el tram de col·lector de Llevant situat a la platja dels Patins de Vela, davant de les instal·lacions del Club Natació Badalona. Les obres, ja iniciades, consistents en la substitució del col·lector vell per un de nou i una escullera protectora, finalitzaran durant el mes de maig amb l’objectiu que la platja recuperi el seu aspecte anterior.

Aquesta setmana també han començat el muntatge de les guinguetes de les platges de la Barca María, del Pont del Petroli i una de les dues que hi ha a la platja de l’Estació amb la finalitat que prestin ja servei a partir d’aquest cap de setmana. Progressivament s’aniran sumant la resta de les 8 guinguetes que es tornaran a situar a les platges de Badalona.

D’altra banda, i per tal que la platja del Cristall pugui obtenir el distintiu de bandera blava, s’instal·larà en aquest espai un vestidor per al servei d’atenció a les persones amb mobilitat reduïda. D’aquesta manera Badalona comptarà amb la infraestructura adequada per al servei de bany adaptat i cadira amfíbia a les platges del Cristall i de l’Estació.

Badalona, 4 d’abril de 2019

twitter @AjBadalona

👥📚 El Museu de #Badalona acull l’acte d’inauguració del nou curs escolar que reuneix la comunitat educativa.
Presentació del Pla de Formació i la Guia d’activitats educatives 2023-24 i conferència El tetraedre de l'aprenentatge amb sentit, d’Elisabet Aznar, directora del CESIRE

4

📋🍴🍹🍵🍾 L’Ajuntament de #Badalona impulsa una Guia de Restaurants i Eixos Comercials per promocionar el sector de la restauració, el comerç i la gastronomia local

📆 Fins al dimecres 11 d'octubre us podeu inscriure en el procés de selecció per ser un dels 46 nous agents de la Guàrdia Urbana de #Badalona

👮‍♀️ 18 d’aquestes places es reserven per a dones

Inscripcions ➡️ https://badalona.convoca.online/processDetail.html?id=f5bd2717-ba1c-485d-7b43-08db2914157f&type=0

L’Hospital Germans Trias estrena diumenge al Museu de #Badalona un cicle d’actes i xerrades divulgatives parlant de recerca en càncer

El temps

L’Ajuntament de Badalona rep un reconeixement per la implantació de l’administració electrònica

Prei administració oberta 2017

Premi administració oberta 2017

Altres webs municipals