Altres idiomes

Català Castellano English
Ajuntament de Badalona

L’alcalde felicita la Policia Nacional per la desarticulació a Badalona d’una cèl·lula de captació de grups gihadistes

08/07/2020 ::

La Policia va detenir diumenge passat tres persones per la seva presumpta participació en els delictes de captació i adoctrinament amb finalitats terroristes

L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha traslladat a la Policia Nacional la seva felicitació per l’operació que diumenge passat va tenir lloc a Badalona amb la detenció de tres persones a qui se’ls relaciona amb una estructura que es dedicava a captar, reclutar i adoctrinar nous adeptes perquè s’integressin a grups gihadistes amb finalitats terroristes.

L’alcalde ha assenyalat que “estem molt satisfets que el treball de mesos de la Policia Nacional hagi donat fruits i serveixi perquè els veïns del barri de la Salut i el conjunt de la ciutadania puguin viure amb més tranquil·litat”.

La Policia Nacional, mitjançant un comunicat, ha informat que diumenge passat va detenir a Badalona tres persones per la seva presumpta participació en els delictes de captació i adoctrinament amb finalitats terroristes. Durant el desenvolupament de l'operació es van practicar tres registres en els domicilis dels detinguts, on els investigadors han intervingut nombrós material electrònic, terminals telefònics i documentació, que estan sent analitzats pels agents.

L’operació ha estat portada a terme per agents de la Brigada Provincial d'Informació de Barcelona coordinats per la Comissaria General d'Informació i sota la supervisió del Jutjat Central d'Instrucció número tres i la Fiscalia de l'Audiència Nacional. Després de ser posats els tres detinguts a disposició judicial, la titular del jutjat ha decretat el seu ingrés a la presó.

La investigació va començar fa any i mig quan els experts en la lluita contra el terrorisme van obtenir informació que apuntava al fet que els detinguts estarien realitzant labors de captació i adoctrinament de diverses persones del seu entorn. La investigació va permetre relacionar els arrestats amb la radicalització i immersió en l'ideari gihadista d'un ciutadà d'origen marroquí que es va desplaçar a Síria per a integrar-se en l'organització terrorista DAESH, morint com a combatent poc temps després. Durant el procés d'adoctrinament, se'ls proporcionava contingut radical en el qual s'incitava al gihad. L'anomenada “cèl·lula de Badalona” -formada pels 3 detinguts- segons la Policia Nacional, havia reclutat a diversos joves més, que estaven sent sotmesos a un procés de radicalització en estat avançat.

Badalona, 8 de juliol de 2020

twitter @AjBadalona

🕘 Horaris dels Mercats Municipals 🍅

Els 6 #MercatsMunicipals de #Badalona recuperen el seu horari habitual amb l'arrencada del nou curs 🫑

Consulta quan pots anar a comprar productes de qualitat i #proximitat al teu mercat de confiança 😙👇

#ComerçBDN #mercats #comerçlocal

🏃‍♀️🏃‍♂️ #Badalona acull la cursa La Rentrée que es correrà aquest diumenge 24 de setembre

🌅 Consta de dues distàncies competitives pel litoral de la ciutat: una de 10 i una de 5 quilòmetres, i una tercera de foment a la participació

Més informació ℹ️▶️http://ajuntament.badalona.cat/noticies/badalona-acull-la-cursa-la-rentree-que-es-correra-aquest-diumenge-24-de-setembre/

2

📌👩‍🦳👵 L’Ajuntament presenta el programa d’activitats a #Badalona amb motiu del Dia Internacional de la Gent Gran

L’acte institucional tindrà lloc el divendres 29 de setembre al Teatre Zorrilla la sarsuela “La corte de faraón”

Més ℹ️▶️
http://ajuntament.badalona.cat/noticies/lajuntament-presenta-el-programa-dactivitats-amb-motiu-del-dia-internacional-de-la-gent-gran/

✍️ 📖 Obertes les inscripcions per participar als clubs de lectura de les biblioteques de #Badalona

Entre les ofertes s’hi poden trobar clubs de lectura literària, d'altres idiomes i tertúlies de cinema

El temps

L’Ajuntament de Badalona rep un reconeixement per la implantació de l’administració electrònica

Prei administració oberta 2017

Premi administració oberta 2017

Altres webs municipals