La Generalitat desactiva l’avís preventiu per contaminació atmosfèrica a tot Catalunya

04/07/2019 ::

Les estacions de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica ja no superen els valors límit determinats per a les partícules en suspensió

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha desactivat l’avís preventiu per contaminació atmosfèrica per nivells moderats de partícules PM10 que estava actiu a tot Catalunya. L’avís s’havia activat el 25 de juny i es va mantenir fins al dilluns 1 de juliol, quan es va declarar una situació d’episodi d’alta contaminació ambiental per partícules que va durar fins l’endemà dimarts, 2 de juliol. Des de llavors la situació ha estat la d’avís preventiu.

Els nivells de PM10 estan disminuint a totes les estacions de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica (XVPCA) i, a hores d’ara, ja no superen el valor límit diari de 50 µg/m³ en més d’una estació, tot i que es manté lleugerament pols en suspensió provinent de l’Àfrica. A més, la previsió dels models de dispersió de contaminants atmosfèrics per al dia d’avui indica que els nivells ja no superaran aquest valor límit.

La Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic seguirà atentament l’evolució de les condicions atmosfèriques, que poden haver donat una treva a la situació de baixa dispersió, perquè és probable que els pròxims dies torni a produir-se una intrusió africana que augmenti la concentració de partícules en l’aire.

Badalona, 4 de juliol de 2019

👥📚 El Museu de #Badalona acull l’acte d’inauguració del nou curs escolar que reuneix la comunitat educativa.
Presentació del Pla de Formació i la Guia d’activitats educatives 2023-24 i conferència El tetraedre de l'aprenentatge amb sentit, d’Elisabet Aznar, directora del CESIRE

4

📋🍴🍹🍵🍾 L’Ajuntament de #Badalona impulsa una Guia de Restaurants i Eixos Comercials per promocionar el sector de la restauració, el comerç i la gastronomia local

📆 Fins al dimecres 11 d'octubre us podeu inscriure en el procés de selecció per ser un dels 46 nous agents de la Guàrdia Urbana de #Badalona