Els nivells de PM10 són moderats en diferents estacions de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica
El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya ha activat un avís preventiu per contaminació atmosfèrica per nivells moderats de partícules de diàmetre inferior a 10 micres (PM10) en l’ambient atmosfèric als 40 municipis que conformen la Zona de Protecció Especial (ZPE) de l’ambient atmosfèric de la conurbació de Barcelona, entre els quals es troba la ciutat de Badalona.
L’avís preventiu és la fase prèvia a la possibilitat d’episodi ambiental, sense que s’hagi de produir necessàriament, i s’activa per reduir les emissions de contaminants. Aquest avís comporta indicar en els panels lluminosos dels principals eixos viaris que el nivell de contaminació és elevat; informar la ciutadania perquè prioritzi l’ús del transport públic envers el vehicle privat; notificar a les activitats industrials i obres públiques i de generació elèctrica que activin els protocols de treball previstos en aquests casos; recomanar als municipis que aturin o redueixin les activitats o obres amb materials pulverulents.
Onzena intrusió de l’any
La mitjana diària dels nivells de PM10 durant el dia d’ahir van ser superiors al valor de 50 μg/m³ a tres punts de mesurament, dos dels quals a la Zona de Protecció Especial, degut a una intrusió de pols d’origen africà que acompanya l’onada de calor. La previsió a 24 hores indica que els nivells es mantindran elevats i es podria superar el valor diari de 50 μg/m³ durant el dia d’avui, donat que es preveu que la situació no canviï i que les condicions meteorològiques siguin poc favorables per la dispersió dels contaminants atmosfèrics. Durant l’any 2022 s’han produït fins a 11 situacions d’intrusió de pols de l’Àfrica, cinc de les quals han provocat l’activació d’avisos preventius.
La Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic, del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, farà un seguiment exhaustiu dels nivells i valorarà diàriament si cal mantenir l’avís preventiu, activar un episodi de contaminació per partícules, o bé desactivar l’avís preventiu.
Algunes recomanacions
• Realitzar els trajectes a peu o amb bicicleta escollint carrers poc freqüentats pel trànsit.
• Prioritzar el transport públic.
• Reduir els desplaçaments amb vehicle privat (si és possible, treballar a distància, variar l’horari de feina a canvi de viatjar amb transport públic, treballar en un altre lloc de l'empresa, més a prop de casa…).
• Utilitzar el cotxe compartit.
• Realitzar una conducció eficient (arrencada suau, reduir la velocitat, utilitzar el fre motor, evitar accelerades i frenades brusques, etc.).
• En el cas de disposar de diferents vehicles, utilitzar el que tingui les emissions més baixes.
• Regular la climatització de les llars i establiments.
Es poden consultar els nivells de la qualitat de l’aire a temps real a través de l’aplicació gratuïta per a telèfons mòbils AireCat, a l’App Store i a Google Play Store, o a l’entorn web d’informació de les dades de qualitat de l’aire.
Al Canal Salut de l’Agència de Salut Pública de Catalunya s’hi detallen les principals mesures i recomanacions que cal adoptar per reduir l’exposició a la contaminació i els riscos per a la salut derivats de la contaminació de l’aire. S’hi poden trobar, a banda de recomanacions de caire general, les mesures de precaució addicionals a adoptar davant de situacions amb nivells elevats de contaminació dirigides als col·lectius més vulnerables i també a la població en general.
Badalona, 14 de juny de 2022
👮♀️👮 #Badalona incorpora vint-i-tres nous agents al cos de la Guàrdia Urbana
L’alcalde, Xavier Garcia Albiol, els ha lliurat aquest divendres les credencials a la plaça de Trafalgar del barri de Llefià en un acte obert a la ciutadana
L’alcalde de #Badalona, @Albiol_XG, inaugura la sala immersiva EMOTIVA al Centre Sociosanitari El Carme. L'equipament permet l’abordatge no farmacològic de la malaltia d’Alzheimer i altres demències
Més ℹ️▶️https://ajuntament.badalona.cat/noticies/lalcalde-de-badalona-inaugura-la-sala-immersiva-emotiva-al-centre-sociosanitari-el-carme/
🫒 En marxa les activitats del cicle de tardor de la Jugatecambiental als parcs de Can Solei i de Ca l’Arnús i al parc del Torrent de la Font i del Turó de l’Enric de #Badalona
ℹ️ http://ajuntament.badalona.cat/noticies/en-marxa-les-activitats-del-cicle-de-tardor-de-la-jugatecambiental-als-parcs-de-can-solei-i-de-ca-larnus-i-al-parc-del-torrent-de-la-font-i-del-turo-de-lenric-de-badalona/
📄 #Badalona només té en vigor dos dels tretze principals contractes de l’àmbit de Via Pública
Ajuntament de Badalona :: Plaça de la Vila 1 :: Centraleta: 93 483 26 00 :: CIF: P0801500J :: correu@badalona.cat
Les galetes necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes galetes no emmagatzemen cap informació personal.
Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s’utilitzen específicament per recopilar dades d’anàlisis i altres continguts incrustats s’anomenen galetes no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l'usuari abans d'executar aquestes galetes al vostre lloc web.