L’objectiu d’aquesta mesura és reduir les emissions de contaminants per evitar un episodi ambiental
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha activat un avís preventiu per contaminació atmosfèrica als 40 municipis de la conurbació de Barcelona que formen part de la Zona de Protecció Especial de l’Ambient Atmosfèric. Des de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) també s’ha demanat als municipis que activin aquest avís preventiu com a fase prèvia a la possibilitat d’episodi ambiental.
Superacions dels nivells de partícules
La mesura es pren per causa dels nivells força elevats de contaminació mesurats, degut bàsicament a una intrusió de pols africana. Ahir dimecres es van produir dues superacions del valor límit diari (50 micrograms per metre cúbic) per a les PM10 en dos punts de mesurament de la ciutat de Barcelona (Eixample i Poblenou).
Tot i la pluja dels darrers dies, el desplaçament de la borrasca Glòria cap a zones del sud-oest de la Península Ibèrica ha afavorit el transport de pols africana a la pràctica totalitat de la mateixa, preveient nivells de partícules PM10 entre moderats i alts durant avui i els propers dies a Catalunya.
La Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic farà un seguiment diari exhaustiu dels nivells i valorarà si cal activar un episodi de contaminació per partícules, o bé desactivar l’avís preventiu.
Recomanacions per reduir la contaminació
La Generalitat recomana als ciutadans dels municipis afectats:
• Realitzar els trajectes a peu o amb bicicleta escollint carrers poc freqüentats pel trànsit.
• Utilitzar el transport públic.
• Reduir els desplaçaments amb vehicle privat (si és possible, treballar a distància, variar l’horari de feina a canvi de viatjar amb transport públic, treballar en un altre lloc de l'empresa, més a prop de casa…).
• Utilitzar el cotxe compartit.
• Realitzar una conducció eficient (arrencada suau, reduir la velocitat, utilitzar el fre motor, evitar accelerades i frenades brusques, etc.).
• En el cas de disposar de diferents vehicles, utilitzar el que tingui les emissions més baixes.
• Regular la climatització de les llars, baixant la temperatura del termòstat.
• Assegurar-se del bon funcionament de les calefaccions de combustibles fòssils, com llenya o biomassa, evitant-ne purgues i arrencades. Garantir el bon funcionament dels filtres i captadors de cendres
Badalona, 23 de gener de 2020
🕘 Horaris dels Mercats Municipals 🍅
Els 6 #MercatsMunicipals de #Badalona recuperen el seu horari habitual amb l'arrencada del nou curs 🫑
Consulta quan pots anar a comprar productes de qualitat i #proximitat al teu mercat de confiança 😙👇
#ComerçBDN #mercats #comerçlocal
🏃♀️🏃♂️ #Badalona acull la cursa La Rentrée que es correrà aquest diumenge 24 de setembre
🌅 Consta de dues distàncies competitives pel litoral de la ciutat: una de 10 i una de 5 quilòmetres, i una tercera de foment a la participació
Més informació ℹ️▶️http://ajuntament.badalona.cat/noticies/badalona-acull-la-cursa-la-rentree-que-es-correra-aquest-diumenge-24-de-setembre/
📌👩🦳👵 L’Ajuntament presenta el programa d’activitats a #Badalona amb motiu del Dia Internacional de la Gent Gran
L’acte institucional tindrà lloc el divendres 29 de setembre al Teatre Zorrilla la sarsuela “La corte de faraón”
Més ℹ️▶️
http://ajuntament.badalona.cat/noticies/lajuntament-presenta-el-programa-dactivitats-amb-motiu-del-dia-internacional-de-la-gent-gran/
✍️ 📖 Obertes les inscripcions per participar als clubs de lectura de les biblioteques de #Badalona
Entre les ofertes s’hi poden trobar clubs de lectura literària, d'altres idiomes i tertúlies de cinema
Ajuntament de Badalona :: Plaça de la Vila 1 :: Centraleta: 93 483 26 00 :: CIF: P0801500J :: correu@badalona.cat
Les galetes necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes galetes no emmagatzemen cap informació personal.
Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s’utilitzen específicament per recopilar dades d’anàlisis i altres continguts incrustats s’anomenen galetes no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l'usuari abans d'executar aquestes galetes al vostre lloc web.