Entra en servei al passeig Marítim el primer Punt Bici del Barcelonès Nord fruit de l’acord de l’Ajuntament de Badalona i el RACC

25/10/2020 ::

Es tracta d’un espai d’ús gratuït que està equipat amb totes les eines necessàries per a fer petites reparacions i tasques de manteniment de les bicicletes

L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, i el director general del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) Xavier Pérez, acompanyats pel regidor de Via Pública, Medi Ambient, Sostenibilitat i Habitatge de l’Ajuntament de Badalona, Daniel Gracia, han inaugurat aquest matí al passeig Marítim, a l’alçada de la platja dels Pescadors, el primer “Punt Bici” que s’ha instal·lat a la ciutat.

El Punt Bici del passeig Marítim de Badalona, el primer que s’instal·la al Barcelonès Nord, forma part de les accions previstes en el conveni signat entre l’Ajuntament i el RACC amb l’objectiu de potenciar una mobilitat més segura, cívica i respectuosa.

Aquest equipament és d’accés lliure i gratuït per als usuaris de bicicletes i està dotat de les eines necessàries per a fer petites reparacions i manteniment com ara inflar les rodes; reparar una punxada; collar cargols; ajustar radis, ajustar els frens o la tija del selló.

L’alcalde de Badalona ha destacat que la posada en marxa d’aquest Punt Bici “és un pas més en la línia d’aconseguir una mobilitat més sostenible i esperem obrir-ne d’altres en diversos punts de la ciutat”. En aquest sentit Xavier Garcia Albiol ha avançat que, seguint el desplegament del Pla de Mobilitat, en unes setmanes començaran les obres del carril bici que connectarà el centre de Badalona amb el municipi de Montgat.

El director general del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), Xavier Pérez, ha remarcat que el conveni entre l’Ajuntament i el RACC té tres àmbits destacats per a promoure projectes de col·laboració de mobilitat segura i sostenible: impulsar la mobilitat amb bicicletes per la ciutat de Badalona amb el desplegament de Punts Bici; fer programes de seguretat vial als nens i nenes de les escoles amb el projecte “Mou-te bé!” i la incorporació de l’Ajuntament al Mobility Institute, l’entitat d’investigació creada pel RACC per analitzar les noves tendències i tecnologies de la mobilitat.

Amb la instal·lació de Badalona són ja els 11 els Punts Bici que el RACC ha desplegat a diverses municipis catalans, generalment, com és aquest cas, en llocs pròxims a estacions de tren (dels Ferrocarrils Catalans o de Renfe) perquè, a més dels usuaris de bicicletes per oci, siguin útils en espais molt freqüentats per persones que combinen l’ús de la bicicleta amb altres transports com el ferrocarril.

Badalona, 25 d’octubre de 2020

👥📚 El Museu de #Badalona acull l’acte d’inauguració del nou curs escolar que reuneix la comunitat educativa.
Presentació del Pla de Formació i la Guia d’activitats educatives 2023-24 i conferència El tetraedre de l'aprenentatge amb sentit, d’Elisabet Aznar, directora del CESIRE

4

📋🍴🍹🍵🍾 L’Ajuntament de #Badalona impulsa una Guia de Restaurants i Eixos Comercials per promocionar el sector de la restauració, el comerç i la gastronomia local

📆 Fins al dimecres 11 d'octubre us podeu inscriure en el procés de selecció per ser un dels 46 nous agents de la Guàrdia Urbana de #Badalona