Enguany Catalunya ha aconseguit 23 distincions i se situa al capdavant d’aquesta classificació a l’Estat
L’acte d’entrega dels guardons s’ha celebrat avui al port de Badalona i ha comptat amb la presència de l’alcalde Rubén Guijarro i el president de Ports de Catalunya, Isidre Gavín
El port de Badalona és un dels 23 ports esportius de Catalunya guardonat amb la Bandera Blava 2022, una distinció reconeguda en l’àmbit internacional que valora i premia la gestió ambiental i la seguretat, les instal·lacions i la prestació òptima dels serveis i la informació i l’educació ambiental que fan els gestors i els concessionaris de les instal·lacions guardonades. Amb les 23 distincions aconseguides enguany, Catalunya se situa al capdavant d’aquesta classificació a l’Estat.
El distintiu Bandera Blava l’atorga un tribunal internacional de la FEE (Fundació d’Educació Ambiental), amb la col·laboració de l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (Adeac), que gestiona la campanya a l’Estat.
L’acte de les Banderes Blaves 2022 s’ha celebrat aquest matí a la sala Cristall de l'Hotel Marina Badalona, situat al port de Badalona. El lliurament dels guardons ha estat a càrrec de l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro; el secretari de Territori i Mobilitat i president de Ports de la Generalitat, Isidre Gavín; el sisè tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit de Govern i Seguretat Ciutadana, Christian Carneado; la regidora de l’Àrea de Medi Ambient i Solidaritat, Rosa Trenado; i el president de l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (Adeac), José Palacios. El gerent de Marina Badalona, Imanol Sanz, ha estat l’encarregat de recollir el guardó obtingut pel port de la ciutat.
Durant l’acte, l’alcalde Rubén Guijarro ha remarcat “la importància del distintiu Bandera Blava, ja que es basa en uns criteris exigents i premia a aquelles instal·lacions que s’adapten a les polítiques ambientals i les conductes ètiques que han de marcar el futur”. Guijarro ha destacat que “el port de Badalona està treballant en aquesta línia des de fa temps i, a més, està desenvolupant una tasca de dinamització de la ciutat molt important per tal d’integrar i apropar la instal·lació portuària i les seves activitats a tots els barris i ciutadans de Badalona”.
Gestió ambiental i qualitat de servei excel·lents
El sistema portuari català va endegar fa uns anys l’ambientalització dels ports i aquestes Banderes Blaves en són els resultats. Actualment, la major part dels ports catalans estan certificats amb l’ISO 14001 i l’EMAS, sistemes de gestió ambiental que van lligats a una política ambiental i una elaboració de procediments per portar-ho a terme. Així mateix, els ports esportius disposen d’un codi de conducta ambiental per als seus usuaris i d’un sistema de gestió ambiental per al consum de recursos energètics, tractament i recollida de residus, seguretat, entres d’altres. Una gestió ambiental i una qualitat de serveis excel·lents que els permet participar en el guardó Banderes Blaves.
Les candidatures de les Banderes Blaves les preparen els mateixos responsables dels ports esportius voluntàriament, i les adrecen a l’Adeac. Posteriorment, es reuneix el Jurat Estatal del qual en formen part representants de les administracions portuàries autonòmiques dels ports que han presentat candidatura i dels ministeris, així com experts d’universitats, entre d’altres. Les candidatures que passen aquesta fase s’envien al Jurat Internacional que decideix quins ports obtindran Bandera Blava.
Una Bandera Blava més
Aquest any, el jurat internacional Bandera Blava 2022 ha distingit 23 ports esportius catalans, un més que l’any anterior. Així, dels 103 ports guardonats a tot l’Estat, Catalunya ha obtingut el 22% de Banderes Blaves. Per demarcacions aquests ports es distribueixen en: 9 ports a Girona, 8 a Barcelona, 4 a Tarragona i 2 a les Terres de l’Ebre.
En aquesta edició s’han presentat 23 candidatures i totes han estat guardonades. El Club Nàutic Port d’Aro ha presentat nova candidatura (no la presentava des de 2019). Així mateix, el Port Olímpic i Marina Palamós no han presentat candidatures, per trobar-se en obres de renovació. Els ports esportius que han rebut el guardó 2022 són els següents:
GIRONA |
|
Nom del port |
Municipi |
C.N. Llançà |
Llançà |
C.N. Port de la Selva |
El Port de la Selva |
Port Esportiu de Roses |
Roses |
C.N. L’ Escala |
L'Escala |
C.N. Estartit |
Torroella de Montgrí |
C.N. Aiguablava |
Begur |
C.N. Costa Brava |
Palamós |
C.N. Port d’Aro |
Castell – Platja d’Aro |
Club de Vela Blanes |
Blanes |
BARCELONA |
|
Nom del port |
Municipi |
C.N. Arenys de Mar |
Arenys de Mar |
C.N. El Balís |
Sant Andreu de Llavaneres |
Consorci Port Mataró |
Mataró |
Port Masnou |
El Masnou |
Marina Badalona |
Badalona |
Port Ginesta |
Sitges |
C.N. Garraf |
Sitges |
Port de Sitges- Aiguadolç |
Sitges |
TARRAGONA |
|
Nom del port |
Municipi |
Port de Segur de Calafell |
Segur de Calafell |
C.N. Salou |
Salou |
C.N. Cambrils |
Cambrils |
PD L'Hospitalet de l’Infant |
L'Hospitalet de l'Infant |
TERRES DE L'EBRE |
|
Nom del port |
Municipi |
C.N. L’Ametlla de Mar |
L'Ametlla de Mar |
C.N. Ampolla |
L'Ampolla |
Badalona, 4 de juliol de 2022
🏵️👵👴 Aquest dijous se celebra la XXXV edició de les Noces d’Or al Palau Municipal d’Esports de #Badalona
💍 Vuitanta-tres parelles celebren els seus cinquanta anys de convivència
✍️ L’Institut Municipal de Serveis Personals de #Badalona (IMSP) ha obert una borsa de treball de la categoria de cuidador/a de centres
▶️ S’ofereix jornada completa i incorporació immediata
ℹ️📌http://ajuntament.badalona.cat/noticies/limsp-obre-una-borsa-de-treball-de-la-categoria-de-cuidador-a-de-centres/
🏃♀️🏃♂️ Diumenge es celebra al passeig Marítim de #Badaloan la cursa 100 km Càncer Challenge, una cursa 100% solidària
▪️ L’esdeveniment dona suport als infants en tractament oncològic i a les seves famílies
La TIAB organitza un fòrum promoure l'intercanvi entre les famílies i els professionals sobre els suports i les respostes que reben durant la criança
📍 20 d’octubre de 9.30 a 13.30 hores a l’Espai Betúlia de #Badalona
Animeu-vos a participar ➡️ http://ajuntament.badalona.cat/noticies/la-taula-dinfancia-i-adolescencia-de-badalona-organitza-el-forum-de-debat-les-3c-de-lacompanyament-caminem-compartim-i-construim-amb-les-families/
Ajuntament de Badalona :: Plaça de la Vila 1 :: Centraleta: 93 483 26 00 :: CIF: P0801500J :: correu@badalona.cat
Les galetes necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes galetes no emmagatzemen cap informació personal.
Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s’utilitzen específicament per recopilar dades d’anàlisis i altres continguts incrustats s’anomenen galetes no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l'usuari abans d'executar aquestes galetes al vostre lloc web.