Altres idiomes

Català Castellano English
Ajuntament de Badalona

Comunicat del Govern amb relació a l’informe de la interventora municipal sobre el pagament de l’Ajuntament de Badalona als seus proveïdors

09/06/2021 ::

Comunicat de premsa

En relació amb la informació apareguda als mitjans de comunicació sobre un informe de la interventora municipal sobre el pagament de l’Ajuntament de Badalona als seus proveïdors, el Govern municipal vol aclarir que:

– Els proveïdors que tenen contracte en vigor, amb aquest Govern municipal estan cobrant en un termini de 20 a 30 dies, tal com marca la llei.

– L’Ajuntament de Badalona disposa d’una situació econòmica totalment sanejada, amb 184 milions d’euros de tresoreria, que li permet fer front als seus compromisos de pagament.

– Aquesta situació es va plantejar fa uns dies en una reunió que es va dur a terme entre la Conselleria d’Hisenda de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Badalona. En aquesta reunió es va concloure que en cap cas estava sobre la taula una intervenció, ja que aquesta només es planteja en casos en què les administracions tenen problemes financers, situació que no és la de l’Ajuntament de Badalona.

– Per part de l’Ajuntament van assistir a aquesta reunió el primer tinent d’alcalde Hisenda, la interventora municipal, el tresorer municipal i el cap del Departament de Compatibilitat. Per part de la Generalitat va assistir la subdirectora general de Supervisió i tutela financera.

– L’origen del problema que pateix l’Ajuntament respecte al pagament als proveïdors, i que des del Govern municipal s’està resolent, es remunta a l’any 2017 arran d’un informe del secretari i de l’interventor del moment (document adjunt número 1). Aquest informe alerta de la impossibilitat de seguir pagant factures que no tinguin contracte de servei en vigor, dinàmica que es feia de forma habitual. Davant d’aquesta situació, el govern del moment va decidir deixar de pagar les factures, però tampoc licita els contractes que estaven vençuts, el que comença a generar l’acumulació de factures impagades. Aquesta situació es multiplica cada mes, ja que mensualment se sumen factures que no es paguen per correspondre a serveis que no tenen contracte.

– En el cas concret de la Neteja d’edificis municipals, per exemple, hi ha un deute acumulat de 17 milions d’euros i, després de 4 anys sense pagar les factures, el Govern municipal -en el darrer ple del mes de maig- va portar a tramitació el pagament d’aquests 17 milions i es farà efectiu pròximament.

– A més del pagament d’aquestes factures, el Govern portarà a licitar en el pròxim mes de juliol el servei de Neteja d’edificis municipals després de molts anys sense tenir contracte en vigor.

– De totes les factures pendents de pagament, el 44% pertanyen a un únic proveïdor -servei de neteja d’edificis municipals-, que ja s’ha tramitat el seu pagament per fer-se efectiu pròximament, i quatre empreses més aglutinen un 30% del total. En aquests casos, també s’està seguint el mateix procediment per poder abonar-les aviat.

– Set mesos després d’accedir a l’alcaldia, l’alcalde va enviar a tots els Cap de servei de l’Ajuntament un requeriment (document adjunt número 2) a on se’ls instava a tramitar totes les factures pendents i que estaven en els calaixos des de feia anys.

– A més, el Govern municipal, en un any de mandat, ha fet més d’una licitació de contractes al mes que estaven vençuts des de feia anys, entre els quals s’inclou:

    • Serveis manteniments de l’enllumenat.

    • Servei de pernocta, alimentació i atenció a la necessitat habitacional.

    • Servei del manteniment correctiu i preventiu bimensual (6 visites a l’any) dels equips de control i gestió d'instal·lacions de l'edifici Viver per localització i resolució d'avaries.

    • Contractació per al subministrament de material fungible d'oficina i consumibles d'impressió per a l'Ajuntament de Badalona.

    • Serveis de manteniment preventiu i correctiu de les instal·lacions d'aprofitament d'aigües freàtiques de l'Ajuntament de Badalona.

    • Contracte de subministrament de mobiliari urbà divers per a reposicions o substitucions d’aquells malmesos o que ja han esgotat la seva vida útil.

    • Subministrament de fons bibliogràfics i audiovisuals.

    • Servei de manteniment normatiu, preventiu i correctiu de les instal·lacions anti intrusió i incendis i la connexió a central receptora d’alarmes dels edificis municipals.

    • Subministrament i plantació d’arbrat i palmeres a diversos indrets de la ciutat de Badalona.

    • Gestió, producció i execució de serveis per al foment de les lletres i la lectura pública a la ciutat de Badalona durant els anys 2021 i 2022, amb possibilitat de pròrroga per als anys 2023 i 2024.

    • Servei d’assistència tècnica per definir la proposta dels serveis de neteja viària, recollida de residus i gestió de deixalleries de Badalona.

    • Contractació per a la gestió i funcionament de les escoles bressols municipals.

    • Manteniment zones verdes.

    • Contracte de serveis de manteniment de l'arbrat dels recintes escolars, culturals i cementeris de Badalona.

    • Subministrament màquines d’impressió i multifuncionals.

– Per tant, el Govern municipal està resolent d’una banda el pagament de les factures acumulades i per l’altre la licitació de la majoria dels contractes que estaven vençuts des de feia molts anys i que eren els responsables d’aquesta acumulació de factures.

Badalona, 9 de juny de 2021

twitter @AjBadalona

El temps

L’Ajuntament de Badalona rep un reconeixement per la implantació de l’administració electrònica

Prei administració oberta 2017

Premi administració oberta 2017

Altres webs municipals