L’Ajuntament ha col·locat a tots els sobreeixidors unes estructures metàl·liques en forma de pinta o raspall que retenen les restes sòlides arrossegades per l’aigua de pluja després que han estat provades amb èxit durant mesos a tres punts del litoral
L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, i el tercer tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit de Territori i Sostenibilitat, Daniel Gràcia, han presentat aquest migdia la darrera instal·lació de les pintes interceptores de sòlids que s’han col·locat a tots els sobreeixidors de la ciutat amb la finalitat d’evitar l’abocament d’escombraries, plàstic i tovalloletes higièniques al mar.
Es tracta d'estructures metàl·liques ancorades en el sòl, en el tram final del sobreeixidor, amb forma de pinta o raspall, on queden retingudes les restes sòlides arrossegades mentre deixen passar l'aigua quan es produeix un episodi de pluja important i els col·lectors no poden recollir tot el volum d’aigua que, en condicions habituals, porten a la depuradora. Un cop s’acaba la tempesta es netegen les pintes, recollint les escombraries que hi han retingudes i evitant que acabin surant al mar.
Amb la col·locació d’aquestes dotze pintes es cobreixen els 9 sobreeixidors que hi ha a Badalona amb aquest sistema de retenció de sòlids, després que s’hagin provat, amb resultats satisfactoris, a tres sobreeixidors. L’any passat, amb la prova pilot feta amb aquestes tres pintes, es va evitar que arribessin al mar prop de 19.000 m3 de brossa, de les quals un 75% eren plàstics, un 5% matèria orgànica, un 2% fustes, un 1% fustes i greixos i la resta, el 17% altres.
L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, s’ha mostrat satisfet per la instal·lació d’aquest sistema: “una mesura innovadora que s’aplica a la nostra ciutat i que ajuda a la millora del medi ambient evitant els abocaments de sòlids i de brutícia al mar arrossegada per les pluges i, sobretot, perquè els veïns i les veïnes de Badalona podran gaudir a partir d’aquesta temporada de bany d’una millor qualitat d’aigua a les platges”.
Badalona, 2 de juny de 2021
👮♀️👮 #Badalona incorpora vint-i-tres nous agents al cos de la Guàrdia Urbana
L’alcalde, Xavier Garcia Albiol, els ha lliurat aquest divendres les credencials a la plaça de Trafalgar del barri de Llefià en un acte obert a la ciutadana
L’alcalde de #Badalona, @Albiol_XG, inaugura la sala immersiva EMOTIVA al Centre Sociosanitari El Carme. L'equipament permet l’abordatge no farmacològic de la malaltia d’Alzheimer i altres demències
Més ℹ️▶️https://ajuntament.badalona.cat/noticies/lalcalde-de-badalona-inaugura-la-sala-immersiva-emotiva-al-centre-sociosanitari-el-carme/
🫒 En marxa les activitats del cicle de tardor de la Jugatecambiental als parcs de Can Solei i de Ca l’Arnús i al parc del Torrent de la Font i del Turó de l’Enric de #Badalona
ℹ️ http://ajuntament.badalona.cat/noticies/en-marxa-les-activitats-del-cicle-de-tardor-de-la-jugatecambiental-als-parcs-de-can-solei-i-de-ca-larnus-i-al-parc-del-torrent-de-la-font-i-del-turo-de-lenric-de-badalona/
📄 #Badalona només té en vigor dos dels tretze principals contractes de l’àmbit de Via Pública
Ajuntament de Badalona :: Plaça de la Vila 1 :: Centraleta: 93 483 26 00 :: CIF: P0801500J :: correu@badalona.cat
Les galetes necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes galetes no emmagatzemen cap informació personal.
Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s’utilitzen específicament per recopilar dades d’anàlisis i altres continguts incrustats s’anomenen galetes no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l'usuari abans d'executar aquestes galetes al vostre lloc web.