La mostra s’instal·larà demà a la plaça de l’Alcalde Xifré i busca apropar la ciutadania cap a un model d’alimentació sostenible i de proximitat
“Per una alimentació sostenible. Actuem!”. Aquest és el nom de l’exposició itinerant que sobre l’alimentació sostenible i de proximitat arriba demà dimarts 31 de maig a la plaça de l’Alcalde Xifré de Badalona i es podrà visitar fins al diumenge 5 de juny. És una mostra, promoguda per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que es presenta en un format ben original: dins d’un contenidor de transport. L’objectiu de l’exposició és informar la ciutadania sobre dietes saludables i com a través del que mengem podem contribuir a la salut del nostre entorn i del planeta.
L’exposició, que està adreçada a tots els públics, es pot visitar de manera gratuïta de dimarts a dissabte de 9.30 a 18.30 hores i els diumenges entre les 9.30 i les 14 hores. També s’organitzen tallers i activitats per a escoles, en aquest cas, amb cita prèvia.
Preguntes i propostes que planteja l’exposició
Què mengem? Per què mengem? Com mengem? Per què és important tenir una dieta saludable i amb productes de proximitat? Són preguntes que amb el tràfec de la vida quotidiana sovint s’obliden de fer. I quan es fan, acostumem a fixar-se només en la salut de les persones, sense tenir en compte la salut del planeta, l’economia local, la pagesia i la ramaderia del nostre entorn. I és que el que consumim afecta directament no només el nostre organisme sinó també el planeta i la societat. Aquesta exposició vol explicar d’una manera senzilla tota la complexitat que acompanya el sistema alimentari.
La mostra té una part descriptiva, amb dades sobre la manera com ens alimentem, i continua amb una part més interpretativa, amb els motius per les quals és necessari canviar alguns d’aquests hàbits i polítiques. A la part central de l’exposició, en un gran diorama, es presenten projectes públics, iniciatives privades i moviments socials que a hores d’ara ja han pres el camí del canvi.
Totes les activitats són gratuïtes i poden disposar del suport d’educadores ambientals.
La regidora de Medi Ambient, Sostenibilitat i Benestar Animal, Rosa Trenado, ha afirmat que: "considerem de vital importància, i sobretot una qüestió de salut, educar en una alimentació sostenible i saludable, que a més vetlli per optimitzar recursos en la seva producció i per conscienciar sobre la petjada ambiental que deixem en el planeta. Aquest tipus d'alimentació saludable és rica en fruites i verdures, fomenta el consum de productes locals, genera menys residus i limita el consum de carn i peix per protegir la biodiversitat, és per això que animem als nostres veïns i veïnes a visitar l'exposició per a poder adquirir uns hàbits alimentosos més saludables i que al seu torn cuidin del planeta".
Badalona, 30 de maig de 2022
✅🦠💉 Comença la campanya de vacunació escolar a #Badalona
Aquest és el segon curs que s’inclou la vacunació contra el virus del papil·loma humà (VPH) també als nens
L’Ajuntament de #Badalona organitza activitats complementàries a l’exposició “50 anys. CAMÍ. Escultures” que acull la Sala Josep Uclés per celebrar el cinquantenari de l’obra de Josep María Camí
ℹ️▶️http://ajuntament.badalona.cat/noticies/lajuntament-de-badalona-organitza-activitats-complementaries-a-lexposicio-50-anys-cami-escultures-que-acull-la-sala-josep-ucles-per-celebrar-el-cinquantenari-de-l/
⚓️ Nova sessió del cicle clàssics de la narrativa 'El viatge a la literatura', a l'Espai Betúlia! Aquesta tarda, a les 19 h, 'El cor de les tenebres' (1899), de Joseph Conrad, amb @MontseVancells
👉 Més info a l'Agenda Cultural: https://agendacultural.badalona.cat/esdeveniment/el-cor-de-les-tenebres-de-joseph-conrad-per-montse-vancells-el-viatge-a-la-literatura
Ajuntament de Badalona :: Plaça de la Vila 1 :: Centraleta: 93 483 26 00 :: CIF: P0801500J :: correu@badalona.cat
Les galetes necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes galetes no emmagatzemen cap informació personal.
Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s’utilitzen específicament per recopilar dades d’anàlisis i altres continguts incrustats s’anomenen galetes no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l'usuari abans d'executar aquestes galetes al vostre lloc web.