Altres idiomes

Català Castellano English
Ajuntament de Badalona

Adif i l’Ajuntament de Badalona signen un conveni per a la millora de la seguretat del ferrocarril

03/04/2019 ::        

Es contempla la neteja i sanejament de l’entorn de la via i la instal·lació de més d’1 quilòmetre de nou tancament

Responent a les demandes del municipi, l’objectiu és garantir l’òptim estat i integritat dels tancament per prevenir actes vandàlics i trànsits indeguts

L La presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, i l’alcalde de Badalona, Álex Pastor, han signat un conveni per a la millora de la seguretat i permeabilitat del ferrocarril al seu pas pel terme municipal.

Aquest conveni, que pretén donar resposta a les demandes d’aquesta ciutat, contempla l’execució d’un conjunt d’actuacions amb la finalitat de garantir l’òptim estat i integritat dels tancaments per prevenir actes de vandalització i trànsits indeguts per punts no autoritzats coneguts com passos viciosos, i altres afeccions al sistema ferroviari com robatoris o abocaments continuats de residus.

Gràcies a la implantació d’un tancament d’alta seguretat i major resistència, l’acord preveu l’adopció d’una solució més efectiva i amb caràcter general atenent a l’elevada freqüència de circulacions que transiten pel nucli urbà de Badalona, el que a més redundarà en una millora de la qualitat ambiental de l’espai públic, en estar el traçat ferroviari a la primera línia de la façana marítima.

L’acord preveu la neteja i el sanejament de l’espai comprès entre el tancament actual i les vies de la línia d’ample convencional Barcelona-Mataró-Maçanet, per la que habitualment circulen els serveis de les línies R1 i RG1 de Rodalies, entre los punts quilomètrics (pp.kk.) 6/545 y 7/008, al costat muntanya. També contempla la col·locació de nous tancaments entre aquests mateixos pp.kk. al costat muntanya i entre els pp.kk. 6/545 y 7/140 al costat mar.

El conveni estipula que Adif durà a terme la neteja, sanejament i gestió dels residus a retirar, el finançament i execució del nou tancament en un termini màxim de 12 mesos, així com el seu manteniment i conservació, a més de la retirada del tancament existent.

Per la seva banda, l’Ajuntament de Badalona, davant la detecció d’un defecte en el tancament, ho comunicarà a Adif per a la seva reposició. El consistori també vetllarà pel compliment de les normes de civisme com impedir i/o sancionar els actes vandàlics.

Segons recull el conveni, Adif invertirà 383.000 euros per a l’execució de les actuacions, dels que 305.000 corresponen a les obres dels nous tancaments i els 78.000 euros restants a les tasques de neteja i sanejament. Així mateix, Adif destinarà anualment una partida de 7.000 euros per al manteniment i conservació del tancament. Per la seva banda, l’Ajuntament realitzarà una aportació de 38.000 euros.

Badalona, 3 de març de 2019

twitter @AjBadalona

👮‍♀️👮 #Badalona incorpora vint-i-tres nous agents al cos de la Guàrdia Urbana

L’alcalde, Xavier Garcia Albiol, els ha lliurat aquest divendres les credencials a la plaça de Trafalgar del barri de Llefià en un acte obert a la ciutadana

4

L’alcalde de #Badalona, @Albiol_XG, inaugura la sala immersiva EMOTIVA al Centre Sociosanitari El Carme. L'equipament permet l’abordatge no farmacològic de la malaltia d’Alzheimer i altres demències
Més ℹ️▶️https://ajuntament.badalona.cat/noticies/lalcalde-de-badalona-inaugura-la-sala-immersiva-emotiva-al-centre-sociosanitari-el-carme/

4

🫒 En marxa les activitats del cicle de tardor de la Jugatecambiental als parcs de Can Solei i de Ca l’Arnús i al parc del Torrent de la Font i del Turó de l’Enric de #Badalona

ℹ️ http://ajuntament.badalona.cat/noticies/en-marxa-les-activitats-del-cicle-de-tardor-de-la-jugatecambiental-als-parcs-de-can-solei-i-de-ca-larnus-i-al-parc-del-torrent-de-la-font-i-del-turo-de-lenric-de-badalona/

4

El temps

L’Ajuntament de Badalona rep un reconeixement per la implantació de l’administració electrònica

Prei administració oberta 2017

Premi administració oberta 2017

Altres webs municipals