270 nens i nenes participaran durant aquest mes de març en la 4a edició de la MOBILONA, la Diada de l’Educació Viària de Badalona

19/03/2021 ::

Participen els alumnes de 3r de primària de vuit centres: Badalona, Les Ciències, Lestonnac, López Torrejón, Mare de Déu de la Salut, Miguel Hernández, Pere de Tera i Rafael Alberti

Des del 23 fins al 26 de març uns 270 nens i nenes de 3r de primària de vuit centres escolars de la ciutat participaran en la 4a edició de la Mobilona, la Diada de l’Educació Viària a Badalona.

Mobilona, uneix l'inici i final de les paraules Mobilitat i Badalona. Va néixer amb l'objectiu d'afavorir entre els infants l'adquisició de competències i el coneixement que tenen com a vianants, passatgers de vehicles o conductors de bicicletes. La Mobilona pretén contribuir també al desenvolupament del concepte i la pràctica de Badalona com a ciutat educadora.

Aquesta activitat forma part del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona i està vinculada a les accions que desenvolupa l'equip d'Educació Viària de la Guàrdia Urbana a totes les escoles de la ciutat. La Mobilona s'articula, també, amb els processos de construcció de Camins Amics fets pels centres educatius a través del Grup de Treball de Camins Escolars del Consell de la Mobilitat Sostenible i del Transport Públic.

La Mobilona 2021 se celebra a cada centre escolar amb la participació dels nens i nenes en diferents tallers realitzats per les entitats ADEVIC, Institut Guttmann, RACC, Som Mobilitat, Sport Ciclista Bétulo, Stop Accidentes, TRAM, i la Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona, l'Equip d'Educació Viària de la Guàrdia Urbana i el Servei d'Educació de l'Ajuntament de Badalona. Cada una de les vuit sessions comptarà també amb la participació de Paula y Javier D'Angelo, que interpretaran en directe les cançons Camí segur i Camí amic, aquesta darrera estrenada a la tardor i vinculada als objectius i al projecte de Camins escolars.

La 4a edició de la Mobilona està organitzada pels vuit centres que hi participen, per les entitats que han organitzat els tallers, per l'equip d'Educació Viària de la Guàrdia Urbana i pel Servei d'Educació de l'Ajuntament de Badalona.

Calendari:

23 de març: 9.15 hores Lestonnac ///11.15 hores Badalona

24 de març: 9.15 hores Les Ciències ///11.15 hores Miguel Hernández

25 de març: 9.15 hores Pere de Tera ///11.15 hores López Torrejón (Plaça del Gas)

26 de març: 9.15 hores Mare de Déu de la Salut ///11.15 hores Rafael Alberti

Badalona, 19 de març de 2021