Jornades Europees de Patrimoni: visita guiada a l’espai arqueològic Termes i Decumanus

Amb motiu de la celebració de les Jornades Europees de Patrimoni us convidem a una visita guiada a una de les superfícies arqueològiques cobertes, d'època romana, més importants del país: l'espai Termes i Decumanus del Museu de Badalona. La visita permet descobrir els 3.400 m2 de restes de l'antiga ciutat romana de Baetulo, un conjunt excepcional tant per la seva extensió com per l'espectacularitat d'alguns dels elements que s'hi conserven i de la col·lecció arqueològica que s'hi exposa, en la qual destaquen peces com la Venus de Badalona, l'oscillum de marbre o l'herma del déu Bacus. El recorregut inclou les termes de la ciutat, del primer quart del segle I aC, i alguns dels principals carrers de Baetulo, propers al fòrum. El conjunt mostra la ciutat i la vida quotidiana dels seus habitants a l'època de màxima esplendor de la ciutat, en temps de l'emperador August (27 aC-14 dC), tot i que també hi ha restes d'algunes edificacions posteriors. Tot l’espai està il·luminat escenogràficament i ambientat amb elements de reconstrucció històrica i efectes sonors que ens transporten a l’antiga Baetulo i ens hi fan sentir immersos. El conjunt també disposa de mòduls tàctils per a invidents.

L'activitat és gratuïta però cal fer inscripció prèvia en aquesta pàgina.

Màxim 4 entrades per persona.

Us preguem que en cas de tenir entrades i no poder assistir a l'activitat, ens ho notifiqueu al correu info@museudebadalona.cat o bé per telèfon (933 841 750), per tal que puguin beneficiar-se'n altres persones.

Museu de Badalona, Badalona

Inici: 09/10/2022 12:00