Exposició: Sergi Marcos: Una immersió pictòrica en l'obra de Joan Margarit

Exposició:

SERGI MARCOS

UNA IMMERSIÓ PICTÒRICA INSPIRADA EN L’OBRA POÈTICA DE JOAN MARGARIT

L’exposició consta de 27 pintures de Sergi Marcos inspirades en l’obra poètica de Joan Margarit i acompanyades de diversos papers operatoris de cadascuna de les obres que són també, per sí mateixos, autèntiques obres d’art.

Què tenen en comú la poesia del poeta existencial Joan Margarit i l’art del pintor místic Sergi Marcos, es pregunta Vicent Altaió a l’estudi introductori del catàleg de l’exposició que es va fer per primera vegada al Museu Municipal Castell de l’ajuntament de Rubí. «Aquí -continua Altaió- l’artista és el lector, l’antòleg i el transsubstanciador. La poesia de Margarit llegida de fora a endins es va convertir en matèria interna líquida, el buit que ens constitueix, el pensament; i des de l’immaterial es traspassà a matèria tangible amb les tècniques i mètodes propis del pintor[...] El mètode de treball de Sergi Marcos ha consistit d’entrada a traspassar, com si es tractés d’un jeroglífic visual, el sentit del poema (fet de realitats precises) a estructures visuals [...] l’artista substitueix l’ordre de l’abstracte i també del domèstic a una realitat pictòrica emocional, plena de colors i vibracions, de relacions humanes i còsmiques.»

L’exposició es podrà visitar del 9 de setembre al 30 d’octubre de 2020.

Inauguració

9 de setembre de 2020 a les 19 h