23 F. Anatomia d’un instant

Àlex Rigola
Durada: 1 h 10 min.

Àlex Rigola porta a escena l’adaptació teatral de l’obra Anatomia de un instante de Javier Cercas sobre un dels episodis més controvertits de la Transició espanyola: l’intent de cop d’Estat del 23 de febrer de 1981.

Un assaig que arranca en aquell instant en què Adolfo Suárez, president del govern en funcions, es va estar assegut mentre les bales dels colpistes brunzien al voltant seu a l’hemicicle del Congrés dels Diputats i tots els altres parlamentaris –tots menys el general Gutiérrez Mellado i el secretari general del Partit Comunista Santiago Carrillo– buscaven refugi sota els seus escons.

Crònica vestida amb les gales d’una estranya celebració d’aniversari que torna la mirada cap aquell gest i aquell intent de cop d’Estat d’ara fa 40 anys. Un relat a quatre veus, un mosaic de petites històries per revisitar un moment transcendental en la història d’Espanya a partir dels seus protagonistes, personatges que han marcat el naixement de la nostra democràcia.

Teatre Zorrilla, Badalona

27/11/2021 20:00