Obert el termini de consulta per a la declaració de Badalona com àrea de mercat tens d’habitatge

25/05/2021 ::

Es tracta d’una eina per aplicar els mecanismes de contenció i moderació dels preus del lloguer

Des del dia 25 de maig i fins al 7 de juny l’Àrea Metropolitana de Barcelona ha obert el procés de participació ciutadana mitjançant la consulta pública i audiència als ciutadans, organitzacions i associacions representatives dels col·lectius afectats per la declaració de les àrees de mercat tens d’habitatge a Badalona, així com 26 municipis metropolitans més, que han sol·licitat aquesta tramitació.

El Ple de l’Ajuntament de Badalona va aprovar en la sessió ordinària celebrada el dimarts 27 d’abril, amb els vots favorables de tots els grups municipals, la declaració com a àrea de mercat tens la totalitat del terme municipal de Badalona. En l’acord del Ple es sol·licitava a l’AMB que procedeixi a aquesta declaració als efectes que puguin aplicar-se als habitatges arrendats els mecanismes de contenció i moderació de rendes previstos a la Llei 11/2020 de mesures urgents en matèria de contenció de rendes. En les àrees de mercat tens el preu no pot augmentar respecte al contracte anterior —si va ser firmat en els últims cinc anys— i no podrà superar l’índex de referència de preus de la Generalitat.

Es consideren àrees amb mercat d’habitatge tens on hi ha risc de no disposar de proveïment suficient d’habitatge de lloguer assequible, és a dir, que la càrrega per al pagament del lloguer superi el 30% de la mitjana dels ingressos familiars.

Per a informar-se i participar cal anar a l’adreça electrònica següent: https://www.amb.cat/web/amb/seu-electronica/informacio-publica

Badalona, 25 de maig de 2021