La mostra s’inaugurarà el 21 de març i es podrà veure fins al 27 de maig a la Sala Josep Uclés
El dimarts 21 de març, a les 19.30 hores tindrà lloc a la Sala Josep Uclés del Centre Cultural El Carme de Badalona (carrer de Francesc Layret 78-82) la inauguració de l’exposició “Forjadors de la Festa. El patrimoni festiu de Badalona”, que es podrà visitar fins al dissabte 27 de maig.
L’exposició Forjadors de la Festa se centra en el ritual al voltant de les Festes de Maig que honoren Sant Anastasi, copatró de Badalona. Manté la línia conceptual i pedagògica basada en els aspectes rituals de la Festa, situant com a eix cabdal la figura de Sant Anastasi i, en contraposició, el Dimoni.
El comissari de l’exposició és Marc Abril, fester, músic i membre del Grup d'Estudis de la Festa de Badalona, i fa un repàs a l’origen de la devoció al Sant a Badalona i dels inicis de la Cremada del Dimoni, així com de la seqüència d’actes i entremesos que l’acompanyen a la Nit de Sant Anastasi.
Horaris de visita de l’exposició
De dilluns a divendres, de 16.30 a 20 hores
Dissabtes d'11 a 13.30 hores
Visites guiades per a la comunitat educativa
S’organitzen visites guiades per a alumnes de 5è i 6è d’educació primària i d’educació secundària entre l’11 d’abril i el 26 de maig, en dies feiners, excepte del 2 al 10 de maig.
Per als alumnes de primària fins a 4t s’oferiran entre els dies 2 i 10 de maig visites guiades a la Mostra d’Imatgeria Festiva de Badalona, que enguany comptarà amb dos espais: a la Casa de la Vila (planta baixa) es trobarà l’exposició dels elements d’imatgeria festiva, i a El Refugi s’habilitarà un espai de rebuda i breu explicació sobre la festa, amb suport de materials audiovisuals.
Per a les dues tipologies de visites, les escoles podran fer les reserves a través de: https://agendacultural.badalona.cat/
Activitats complementàries
L’exposició es completarà amb una sèrie d’activitats que tindran lloc també al Centre Cultural El Carme: conferències, xerrades i presentacions de treballs que conviden a la reflexió i el debat entorn amb l’estat actual de la Festa a la nostra ciutat.
Lluis Bellas presentarà el seu doctorat sobre diferents models de Cases de la Festa que inclou l’estudi del procés d’una possible creació a Badalona. En l’àmbit de la música, es tractarà el tema dels instruments tradicionals i la seva funcionalitat com a acompanyament als balls. A més, Forjadors acollirà també tres activitats commemoratives de diferents colles locals: Badalona Bèsties de Foc i Diables de Badalona fan 40 anys, i Castellers de Badalona en fa 25. Amb aquest motiu, Badalona Bèsties de Foc oferirà una xerrada-debat sobre imatgeria de foc, Diables de Badalona sobre els diferents models de diables, i Castellers centraran la seva conferència en el fet casteller i els seus vint-i-cinc fent castells a la ciutat.
Per a més informació:
L’exposició i les activitats complementàries estan organitzades per l’Ajuntament de Badalona, Badalona Cultura i Xitxarra Grup d’Estudis de la Festa, amb la col·laboració del Museu de Badalona, de les entitats Badalona Bèsties de Foc, Castellers de Badalona, Confraria de Sant Anastasi, Diables de Badalona, Esbart Sant Jordi, Geganters de Badalona, Miquelets de Badalona, Mulassa de Badalona, Típic Ball de Bastons de Canyet, i de la família Llansó.
Badalona, 17 de març de 2023
👥📚 El Museu de #Badalona acull l’acte d’inauguració del nou curs escolar que reuneix la comunitat educativa.
Presentació del Pla de Formació i la Guia d’activitats educatives 2023-24 i conferència El tetraedre de l'aprenentatge amb sentit, d’Elisabet Aznar, directora del CESIRE
📋🍴🍹🍵🍾 L’Ajuntament de #Badalona impulsa una Guia de Restaurants i Eixos Comercials per promocionar el sector de la restauració, el comerç i la gastronomia local
📆 Fins al dimecres 11 d'octubre us podeu inscriure en el procés de selecció per ser un dels 46 nous agents de la Guàrdia Urbana de #Badalona
👮♀️ 18 d’aquestes places es reserven per a dones
Inscripcions ➡️ https://badalona.convoca.online/processDetail.html?id=f5bd2717-ba1c-485d-7b43-08db2914157f&type=0
L’Hospital Germans Trias estrena diumenge al Museu de #Badalona un cicle d’actes i xerrades divulgatives parlant de recerca en càncer
Ajuntament de Badalona :: Plaça de la Vila 1 :: Centraleta: 93 483 26 00 :: CIF: P0801500J :: correu@badalona.cat
Les galetes necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes galetes no emmagatzemen cap informació personal.
Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s’utilitzen específicament per recopilar dades d’anàlisis i altres continguts incrustats s’anomenen galetes no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l'usuari abans d'executar aquestes galetes al vostre lloc web.