L’entorn de la masia de Can Miravitges acollirà el dissabte 5 de juny la cinquena edició de La primavera a la serralada de Marina

20/05/2021 ::

La jornada ofereix tallers educatius, itineraris i activitats de sensibilització ambiental amb la voluntat de fer conèixer els valors naturals i històrics de la muntanya de Badalona

Per poder-hi participar és necessari fer la inscripció prèvia entre el 27 de maig i el 3 de juny

L’entorn de la masia de Can Miravitges i de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer acollirà el dissabte 5 de juny, de 10 a 13.30 hores, la cinquena edició de La primavera a la serralada de Marina amb activitats de sensibilització ambiental dirigides al públic familiar amb itineraris i diversos tallers.

La Primavera a la serralada de Marina té l’objectiu de posar en valor l’Escola de Natura Angeleta Ferrer com a pionera i referent de l’educació ambiental a Catalunya, i, a la vegada, donar a conèixer un espai que sintetitza els valors naturals, històrics i educatius de la serralada de Marina.

Mesures Covid-19 i inscripció prèvia

L’edició d’enguany té un format diferent de les dels anys anteriors ja que s’adapta a les mesures i protocols de seguretat vigents per evitar la propagació de la Covid-19. Serà imprescindible l’ús de la mascareta en tots els espais.

A diferència d’altres edicions l’aforament i el nombre de participants per activitat estarà limitat. Les persones o famílies que hi vulguin participar hauran de fer inscripció prèvia del 27 de maig al 3 de juny trucant, de 9 a 14 hores, a l’Escola de Natura Angeleta Ferrer al telèfon 93 395 01 05,.

Setmana de la natura

La Primavera a la serralada de Marina està inclosa dins la Setmana de la Natura que té la voluntat d’implicar la ciutadania en la conservació de la natura i el medi ambient. Per això s’han organitzat activitats arreu del territori català el dilluns 24 de maig (Dia Europeu dels Parcs) i el dissabte 5 de juny (Dia Mundial del Medi Ambient).

La Setmana de la Natura està organitzada per la Xarxa per a la Conservació de la Natura, una xarxa que reuneix 160 organitzacions dedicades a conservar la natura arreu de Catalunya a través de la custòdia del territori i el voluntariat ambiental.

A les persones que hi participin se’ls donarà el braçalet solidari #setmananatura, de cotó natural i elaborat per una entitat d’inclusió social sense ànim de lucre per tal que pengin a les xarxes socials imatges de La Primavera a la serralada de Marina amb la polsera.

Tallers i activitats (entre les 10 i les 13.30 hores)

• Coneguem les papallones de la serralada de Marina – Itinerari CBMS, a càrrec d’Aloc Natura

• Taller d’anellament d’ocells, a càrrec d’Aloc Natura

• Taller de cants d’ocells, a càrrec d’Aloc Natura

• Visita a la Masia de can Miravitges, a càrrec del Museu de Badalona

• Hora del conte El país del silenci, a càrrec de la Companyia Bufanúvols i la Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona

• El jardí de plantes aromàtiques, a càrrec de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer

• Taller de la bassa, a càrrec de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer

• Les papallones de Can Miravitges, a càrrec de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer

• Les abelles de la mel, a càrrec d’Àrnia Apicultors

• Els amfibis i els rèptils de la serralada de Marina, a càrrec del GRENP

• Taller NaturalMENT (mandalas amb llavors i elements naturals) a càrrec de «Viu el Parc» (Diputació de Barcelona)

Espai informatiu (de 10 a 13 hores)

Recepció – Punt d’informació (Ajuntament de Badalona)

La Primavera a la serralada de Marina està organitzada per l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Badalona i compta amb el suport del Consorci del Parc de la Serralada de Marina. A més, en l’edició d’enguany, hi participen: ALOC Natura, Arnia Apicultors, Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa (Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya), Grup de Recerca de l'Escola de la Natura de Parets del Vallès GRENP, Museu de Badalona i Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona.

Com s’hi arriba:

Es recomana accedir-hi en transport públic. Línies M28, B24 i M6 de l’empresa Tusgsal. S’ha de baixar a la parada de l’Escola de Natura.

Un cop allà, cal seguir les indicacions fins al punt de recepció i informació que estarà a l’entrada de la masia de can Miravitges.

Per a més informació:

• Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat, Ajuntament de Badalona. Tel. 93 483 26 71. www.badalona.cat

• Escola de Natura Angeleta Ferrer. Tel. 93 395 01 05

Badalona, 20 de maig de 2021