La plaça de la Plana acull dimecres l’acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya a Badalona

09/09/2019 ::

La celebració, amb la tradicional ofrena floral de les entitats, començarà a les 10 del matí amb la hissada de la senyera i finalitzarà amb una Diada Castellera

La plaça de la Plana de Badalona acull aquest dimecres 11 de setembre l’acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya amb la hissada de la senyera, la tradicional ofrena floral al monòlit, el Ball de l’Àliga i el Cant dels Segadors. Finalitzat l’acte institucional, començarà la Diada Castellera amb els Castellers de Badalona, els Carallots de Sant Vicenç dels Horts i els Xicots de Vilafranca.

A les 10 del matí els agents del Cos de Mossos d’Esquadra i de la Guàrdia Urbana de Badalona hissaran la senyera, començant d’aquesta manera l’acte institucional. Tot seguit, al monòlit commemoratiu que hi ha a la plaça, tindrà lloc l’ofrena floral amb la participació de les entitats esportives, socials, i polítiques, així com dels representants de la corporació municipal de Badalona.

L’acte comptarà amb la presentació de la periodista de Badalona Comunicació Tuti Garcia i tindrà amb l’acompanyament musical del Grup de Metall i Percussió de la Banda Simfònica de Badalona, dirigida per Manel Barea. L’alumnat del curs de formació de l’Escola de Dansa Marisa Yudes seran els encarregats de fer simbòlicament la primera ofrena floral.

L’acte institucional finalitzarà amb el Ball de l’Àliga, el cant d’Els Segadors i un pilar dels Castellers de Badalona.

Finalitzats els actes institucionals a les 12 hores tindrà lloc la tradicional Diada Castellera amb la participació dels Castellers de Badalona, els Carallots de Sant Vicenç dels Horts i els Xicots de Vilafranca del Penedès.

Badalona, 9 de setembre de 2019

Idiomes