Altres idiomes

Català Castellano English
Ajuntament de Badalona

El Govern municipal i el Grup Municipal de Guanyem Badalona en Comú (GBeC) formalitzen l’acord per a l’aprovació del Pressupost

28/03/2022 ::    

L’alcalde, Rubén Guijarro, i el president del Grup Municipal de GBeC, Toni Flores han signat un Acord que recull els mecanismes per garantir l’execució del Pressupost i la seva transparència

Les xifres del Pressupost es presentaran aquest dijous en audiència pública a la sala d’actes del Museu de Badalona

Aquest migdia s’ha formalitzat l’acord entre el Govern municipal i el Grup Municipal de Guanyem Badalona en Comú (GBeC) per a l’aprovació del Pressupost de l’Ajuntament per a l’any 2022. Durant la presentació, l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, i el president del Grup Municipal de GBeC, Toni Flores, han signat el document “Acord per a la garantia d’execució dels pressupostos” que recull les eines per a fer seguiment del grau de compliment en l’execució pressupostària.

En la presentació de l’acord hi ha participat l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro; el regidor de l’Àmbit d’Hisenda, Recursos Interns i Personal de l’Ajuntament de Badalona, Manel Sorribas; la portaveu del Grup Municipal de Guanyem Badalona en Comú, Nora San Sebastián, i la regidora d’aquesta mateixa formació, Carme Martínez. El Pressupost, que l’alcalde ha avançat es portarà a aprovació en un ple extraordinari durant el mes de maig, introdueix increments significatius per a habitatge, equipaments educatius i esportius.

Els números i les partides dels comptes municipals es presentaran en audiència pública el pròxim dijous, 31 de març, a partir de les 18 hores, a la sala d’actes del Museu Municipal de Badalona (plaça de l’Assemblea de Catalunya, 1).

L’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, ha posat en relleu que des del 2019 no s’havia assolit un acord per a l’aprovació del Pressupost. Segons l’alcalde, “aquest és el Pressupost del diàleg i de l’estabilitat, avui és un dia important per al futur de Badalona. Aquest Pressupost ens ha de permetre fer front a les urgències que patim a la ciutat, sobretot als àmbits socials i econòmics i a més dotar-nos de les inversions necessàries per dignificar els carrers i els equipaments”.

Acord per a la garantia d’execució del pressupost

L’acord entre el Govern i el Grup Municipal de Guanyem Badalona en Comú (GBeC) assenyala que cal garantir un alt grau en l’execució del Pressupost “que doni resposta a la crisi social i econòmica, per superar la crisi sanitària actual, reactivar la ciutat socialment i econòmicament i no deixar ningú enrere”. D’altra banda, també compromet que la ciutadania tingui accés a tota la informació i a recollir les seves propostes a través dels espais de participació creats amb aquesta finalitat.

L’acord recull els punts següents:

– Crear i dotar l’Oficina Pressupostària de l’Ajuntament de Badalona de recursos humans suficients per a controlar l’execució del pressupost.

Crear la Comissió de seguiment del pressupost municipal (ordinari i inversions) i del Pla d'Equipaments, que comptarà amb la presidència delegada d’un regidor/a del grup municipal de Guanyem Badalona en Comú.

    • Estarà integrada per un regidor de cada grup municipal, el tresorer/a i la interventora/or, així com del/a Cap de l’Oficina Pressupostària i dels tècnics/ques que siguin requerits. La periodicitat de reunions de la Comissió l’establirà el President/a delegat/ada.

    • Es reunirà de forma extraordinària per tal de valorar amb caràcter previ i deliberatiu els dictàmens de la Comissió Especial de Comptes de l'Ajuntament de Badalona i també es reunirà de forma extraordinària per tal de valorar amb caràcter previ i deliberatiu el decret de la liquidació del pressupost municipal de l'Ajuntament de Badalona.

– Es crearà una partida (50.000 €) finançada amb romanents de tresoreria per tal de crear un espai web de transparència a la web municipal de l’Ajuntament de Badalona, perquè els ciutadans puguin consultar de forma actualitzada l’estat d’execució dels pressupostos municipals.

– Creació d’una partida de 200.000 € finançada amb romanents de tresoreria per tal de posar a disposició de la Comissió de Modernització la creació de les eines que siguin necessàries per al control pressupostari.

– Dotar del crèdit necessari, mitjançant la incorporació de romanents de tresoreria i/o ajudes d’altres administracions supramunicipals, a la Comissió de Modernització per tal de liderar tant l’estudi de revisió completa de la Relació de Llocs de Treball (RLT) de l’Ajuntament de Badalona com la redacció del Pla Municipal d’Equipaments.

– Convocar la celebració durant el mes de setembre tots els consells municipals, de districte i temàtics per fer la corresponent valoració amb la participació de la ciutadania.

– El debat i conclusions dels diferents Consells es portaran a un Consell de Ciutat que es convocarà la celebració, no més tard, del mes d'octubre per escoltar a la ciutadania i retre comptes de la feina feta.

El seguiment d’aquest acord, signat entre el Govern municipal i GBeC, es farà en una comissió paritària, formada per dos representants del govern, un dels quals serà l'Alcalde, i dues persones representants de GBeC.

Badalona, 28 de març de 2022

twitter @AjBadalona

El temps

L’Ajuntament de Badalona rep un reconeixement per la implantació de l’administració electrònica

Prei administració oberta 2017

Premi administració oberta 2017

Altres webs municipals