Badalona s’afegeix a les activitats de sensibilització amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental

08/10/2021 ::

Durant aquest any s’ha millorat l’oferta a la ciutat amb la posada en marxa de dos serveis de salut mental

Aquest diumenge, 10 d’octubre, es commemora el Dia Mundial de la Salut Mental, una efemèride que es va promoure per sensibilitzar la societat sobre els trastorns mentals, la lluita contra l’estigmatització i per impulsar iniciatives que en millorin l’atenció. L’Ajuntament de Badalona col·labora amb la Taula de Benestar Emocional de Nova Lloreda en una jornada de visualització i sensibilització que tindrà lloc el divendres 15 i amb la difusió d’un Manifest.

La Salut Mental és un component essencial de la salut tant a escala individual com col·lectiva. A més, la pandèmia ha comportat que la ciutadania hagi hagut de fer front a situacions de confinament, aïllament social, pèrdues personals, manca de recursos econòmics i de suport, que han repercutit negativament en la seva salut mental.

La Taula de Benestar Emocional de Nova Lloreda, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Badalona, ha organitzat una jornada de visualització i sensibilització que tindrà lloc el divendres, 15 d’octubre, a la plaça de Dolores Ibárruri (just darrere del CAP de Nova Lloreda) amb el programa següent:

– Taller de musicoteràpia. De 16 a 17.30 hores. Dinamitzat per Espai Bétula i el Casal de Nova Lloreda

– Conta contes. 17.30 hores. Dinamitzat per la Biblioteca Lloreda

– Taller de Mindfulness i relaxació. De 18.15 a 19.15 hores. Dinamitzat pel Casal de Nova Lloreda

– Presentació d’activitats. 19.15 hores a l’Associació de Veïns Nova Lloreda.

– Cloenda. 20 hores.

Durant la jornada també es llegirà el manifest que la Taula de Benestar Emocional ha editat amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental 2021 (El podeu consultar al document adjunt).

La taula de Benestar Emocional de Nova Lloreda està formada per les associacions Activament, ASAUPAM, Salut Mental Barcelonès Nord, Xarxajoves, Càrites Badalona, el Servei de Salut, el Servei d’Informació i Atenció a les dones i el Servei de Mediació de l’Ajuntament de Badalona, el CAP Nova Lloreda i el SRC Bétula (BSA), Casal Cívic Badalona Nova Lloreda i la Biblioteca Lloreda.

Posada en marxa de dos centres de salut mental

Durant aquest any s’ha millorat l’oferta de serveis de salut mental a la ciutat de Badalona amb la posada en marxa de nous serveis:

– D’una banda, el nou Hospital de Dia de Salut Mental de Badalona Serveis Assistencials (BSA) que neix inicialment amb 24 places i que ja funciona a ple rendiment a les instal·lacions del Centre del Servei de Rehabilitació Comunitària Bétula (Av. d’Alfons XIII, 356). Aquest nou servei s'integra dins la resta de centres de salut mental i addiccions de BSA i en coordinació amb la resta de serveis i línies d'atenció sociosanitària de Badalona..

– D’altra banda, la primera Unitat de Psiquiatria de portes obertes de Catalunya creada pel Servei de Psiquiatria de Can Ruti que permetrà oferir un nou model d'atenció a les persones ingressades al servei i contribuirà a lluitar contra l'estigmatització de les persones que pateixen patologies de salut mental.

Badalona, 8 d’octubre de 2021