Badalona commemora amb un acte institucional el Dia Internacional del Poble Gitano

L’acte tindrà lloc a partir de les 17.30 hores a la plaça de la Vila i acabarà amb la hissada de la bandera i l’himne del Poble Gitano

L’Ajuntament de Badalona ha organitzat avui dimecres 7 d’abril un homenatge institucional al Poble Gitano a partir de les 17.30 hores a la plaça de la Vila amb motiu del Dia Internacional de Poble Gitano que es celebra arreu del món el 8 d’abril.

Enguany a Badalona l’acte institucional d’homenatge es centrarà en els parlaments que faran l’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, i els representants de la FAGIC (Federacions d’Associacions Gitanes de Catalunya), amb la presència de regidors i regidores dels diferents grups municipals, i amb l’acte d’hissada de la bandera mentre sonarà l’himne del Poble Gitano.

El 8 d'abril se celebra a tot el món el Dia Internacional del Poble Gitano (International Roma Day). Aquesta data, recorda el Congrés Mundial gitano celebrat a Londres el 8 d'abril de 1971 en el qual es va instituir la bandera i l'himne gitano, de manera que en aquest 2021 es commemora el 50è aniversari d'aquest Congrés.

Cal recordar que el verd i el blau de la bandera simbolitza el cel i el camp, i la roda de carro vermella en el centre és el símbol de la llibertat que ha portat aquest poble a recórrer el món sencer. El seu himne, ”Gelem, gelem”, recorda el patiment del Poble Gitano com a víctima del nazisme i de les nombroses persecucions que han patit al llarg de la història per tota Europa.

Badalona, 7 d’abril de 2021