150 alumnes de 6 centres de Badalona participen en la Mostra de Teatre d’Educació Secundària 2021 – Memorial Armonia Rodríguez

13/04/2021 ::

Els dies 19, 21, 22 i 26 d’abril els joves representaran diferents fragments i obres al Teatre Zorrilla

Els dies 19, 21, 22 i 26 d’abril el Teatre Zorrilla de Badalona acollirà la Sisena Mostra de Teatre d’Educació Secundària de Badalona, en la que 150 nois i noies de sis centres de secundària de la ciutat representaran diferents fragments i obres. L’edició d’enguany és també Memorial Armonia Rodríguez per retre homenatge a aquesta dona de teatre i a la seva contribució al fet teatral, educatiu i cultural a Badalona i arreu, al llarg de tota la seva vida.

En la mostra d’aquest any hi participen 6 centres i s’espera que el pròxim curs, quan la situació sanitària es normalitzi, hi tornin a participar prop d’una vintena. La comissió organitzadora de l’edició del 2021 està formada per representants dels instituts i centres de secundària Betúlia, Eugeni d’Ors, La Riera, Mare de Déu de l’Assumpció, Maregassa i Maristes Champagnat; per l’Associació Amics del Teatre Zorrilla; per Badalona Cultura i pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Badalona.

Enguany la visió de les obres es farà a través de l’edició d’un vídeo que inclourà el conjunt d’obres presentades.

La mostra de Teatre d’Educació Secundària de Badalona va néixer a partir d’una proposta sorgida l’any 2014 en un dels col·loquis organitzats per l’Associació d’Amics del Teatre Zorrilla. A partir d’aquesta idea, diversos centres educatius de la ciutat van presentar una proposta a l’Ajuntament per a l’organització i recuperació d’una mostra de teatre feta per l’alumnat de secundària de Badalona, tal com s’havia fet en el passat, i amb la important història i present del teatre a la ciutat com a fet justificatiu fonamental. A partir d’aquí es va constituir una comissió organitzadora que s’ha encarregat de fer realitat totes les edicions de la mostra des de l’any 2015.

Badalona, 13 d’abril de 2021